Hain Eerikin pois talviteloilta vapun jälkeisenä perjantaina. Olisin
saanut sen jo viikkoa aiemmin, mutta tuli pieni kommunikaatiokatkos enkä
saanut tietää sen olevan haettavissa jo aiemmin. Noh, ei se mitään, oli
niin huonot kelitkin ettei haitannut että pyörä oli pidempään suojassa
sisätiloissa.
Mietin vähän, miten ajaminen tai oikeastaan pyörän käsittely sujuu
talvitauon jälkeen, mutta hyvinhän se meni. Kuvan Moottoripalvelun
pihasta poistuminen vähän jännitti, mutta sitten se olikin jo menoa.
Huoltoajoneuvoni sanoi, ettei meinannut perässä pysyä kun ajettiin
kotiin. :P
Pyörän käsittelytaidot eivät olleet heikentyneet merkittävästi talven
aikana, mutta eivät ne kyllä olleet parantuneetkaan. Kääntyminen
pienessä tilassa tuottaa ongelmia (kävin harjoittelemassa eräs ilta
kaupan parkkipaikalla), mutta toisaalta yllätin oikein itseni kun ekaa
kertaa ajoin meidän pihassa uukkarin päästäkseni Polon taakse parkkiin.
Eerik ei ollut talven aikana kutistunut enkä minäkään valitettavasti
kasvattanut pidempiä jalkoja vaikka siltä tuntuikin, kun kävin keväällä
koeistumassa pari senttiä korkeamman Kawasaki ER-6:n. Käsittelyn
helpottamiseksi olisikin suunnitelmissa madaltaa Eerikin satulaa
muutamalla sentillä. Sain Kuvan Moottoripalvelusta yhteystiedot jollekin
verhoilijalle, joka voi madaltaa satulaa, mutta en ehtinyt teettää sitä
vielä. Sen verran apteekin hyllyltä tuli yhteystiedot, että on tainnut
muutama muukin tiedustella. Itse asiassa yritin jo viime syksynä kysellä
tarjousta eräältä verhoilijalta, joka on madaltanut autokoulunkin
pyörien satuloita, mutta tyyppi vaikutti siltä ettei häntä kiinnosta
yhtään joten jäi silloin tekemättä.
Uuteen nahkatakkiini olen täysin rakastunut. Ekalla ajolla käytin vielä
MP-Asun tekstiilitakkia, mutta sitten onkin menty pelkällä nahkatakilla,
koska se on niin ihana! Tekstiilitakki on ihan kauhea jäykkis
verrattuna nahkatakkiin, jossa kädet pystyvät liikkumaan paljon
luontevammin. Se oli siis erittäin hyvä heräteostos!
Uudet Hanxin housut ovat myös oikein mukavat, koska ne eivät ahdista
istuessa mistään. Ne ovat tuntuneet myös lämpimämmiltä kuin MP-Asun
housut, koska alle on riittänyt ohuet villapitkikset keleillä, millä
vanhoissa housuissa piti olla vuori ja pitkikset. Tilasin Hanxin
nettikaupasta housuihin lisäksi vuorihousut, mutta niitä ei ole
tarvinnut vielä käyttää. Ikävää Hanxin ajohousuissa on henkseleiden
tarranauhakiinnitys, joka raapii ihoa/vaatteita. Housuissa on myös
muutamia muita ratkaisuja, jotka eivät ole niin toimivia kuin MP-Asun
housuissa.
Uusista vaatteista täytyy vielä mainita windstopper-paita, jota kohtaan
oli suuret odotukset ja jotka ovat myös täyttyneet. Paita on aivan
loistava nahkatakin alla ja sen kanssa ei välttämättä tarvitse huivia
lainkaan.
Kävin muutaman ajokerran jälkeen ostamassa lämpimämmät hanskat ja
juttelin samalla myyjän kanssa kypäräni ulvovasta visiiristä. Hän
arveli, että ulina johtuisikin moottoripyöräni pleksistä ja nyt kun olen
sitä kuulostellut, niin myyjä taisi olla oikeassa. Eerikin edellinen
omistaja on varmaankin ollut minua pidempi, joten pleksi on ollut
hänelle sopivalla korkeudella. Jos nousen pyörän selässä pleksiä
korkeammalle, ulina vähenee huomattavasti, kun pleksi ohjaama ilmavirta
ei tule suoraan kypärääni päin. Täytyy siis joko kääntää sitä erilaiseen
kulmaan tai testata, miltä tuntuisi ajaa kokonaan ilman sitä.
Todennäköisesti tuuliselta.
Tämän kauden ajomäärät ovat kyllä jääneet ihan onnettomiksi, sillä
mittarissa on vasta vajaa 300 km… Askartelin alkukuusta onnessani
multigeokätköä ja viimeiset kaksi viikkoa onkin kruisailtu Jukella. Nyt
olen viikon reissussa mutta jospa sitten alkaisi oikeasti olla aikaa
moottoripyöräilyllekin. Sen verran kivaa se kuitenkin on.